2016. május 12., csütörtök

Karamellás sajtkrémes pohárkrém

Végre pohárkrémet készítettünk. Régen olyan sokat csináltunk, de az utóbbi időben valahogy elmaradtak, most itt van egy ragacsos karamellás, sajtkrémes diógrillázzsal.
Hozzávalók:
A vaníliás sajtkrémhez a következőket kell összekeverni:
40 dkg sajtkrém (a Lildlből a vödrös) ez kicsit hígabb, mint a mascarpone
10 dkg porcukor
1 ek vanília aroma
6 kk vaníliás cukor
1 csipet só
és egy kis sűrítőanyag, ha szilárdabbra szeretnénk, én bambuszrostot tettem most bele egy keveset.
De a maradék tejszínhabot habbá verve is belekeverhetjük.

A grillázshoz kb. 6 dkg cukrot karamellizálunk és úgy 40g apróra vágott diót forgatunk bele. Hagyjuk kihűlni, majd összetörjük.

A karamellszószhoz 10 dkg cukrot karamellizálunk, majd amikor már szép barna felöntjük 1 dl tejszínnel és adunk hozzá 1 tk vajat. Ezzel egyneművé, simává keverjük és hűlni hagyjuk.

Ha minden kész elkezdhetjük rétegezni a hozzávalóinkat. Én először a sajtkrémből tettem a poharakba, erre csorgattam a karamellt, amit megszórtam a grillázzsal, és így folytattam.

Nagyon finom lett. Máskor is elkészítjük! :)
Annó

2 megjegyzés:

 

Annó Falva Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template