2014. március 3., hétfő

Diós datolya golyók



Nemrégiben készítettem ezeket a diós datolyagolyókat. Eredetileg Pávaszemet akartam sütni, de aztán meggondoltam magam. 



Egyik barátnőm egy vendégség alkalmával hozott nekünk egy csomag gyönyörű datolyát, amit megtaláltam a kamrában. Én nem szeretem a datolyát, de süteményként valahogy megváltozik, és akkor már rajongok érte. Van egy másik datolyás recept is, amit ha datolya van itthon szívesen sütök. Az egy keksz, majd lehet később azt is megosztom.


Szóval a datolyás golyócskák a következőképpen készülnek:
(Forrás: Pasch-Jámbor: Csábító házi sütemények)

Hozzávalók:
25 dkg kimagozott datolya
1,5 dl víz
5 evőkanál méz
késhegynyi fahéj
késhegynyi szegfűszeg
20 dkg darált dió
édes darált keksz
porcukor ízlés szerint
kakaópor a forgatáshoz

Elkészítés:
A datolyát a vízzel összeturmixoljuk, majd hozzáadjuk a mézet, a fűszereket és a darált diót. Ezek után összegyúrjuk és annyi darált kekszet adunk hozzá, hogy jól formázható masszát kapjunk. Vizes kézzel dió nagyságú golyókat formázunk belőle és keserű kakaóba hempergetjük őket.

Én szegfűszeg helyett gyömbért tettem bele, úgy is nagyon finom lett. Valamint sima háztartási keksszel készítettem.

Szerintem egy nagyon egyszerű és finom recept. Még én is kedvelem, aki nem rajong a datolyáért, hát akkor, aki szereti a datolyát… :)

Érdemes kipróbálni.

Jó étvágyat hozzá!
Nóri
 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Annó Falva Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template