2014. március 3., hétfő

Ombre puncstorta



Mostanság sokat nézelődtem a neten különlegesebb torták után, mert egy nem mindennapi szülinapi tortát szerettem volna sütni. Ekkor találtam rá az ombre tortákra, amik egyből megtetszettek. Végül azt a típust választottam, amelyik kis vajkrém pöttyökkel díszíti a tortát. Egyszerű, de fantasztikus, nagyon dekoratív lesz a végeredmény. 

Azt hozzá kell tennem, hogy nagyobb tortán igen pepecselős és fárasztó munka. Tapasztalatból mondom. :)

Ez a kis puncstorta próbaképpen készült, mert nem a szülinapi tortán akartam gyakorolni. Gondoltam először kipróbálom, hogy hogy s mint működik, mennyire tudom alkalmazni a látottakat. Aztán ha minden jól megy belevághatunk a nagy projektbe is. 


Először sütöttem egy 4 tojásos piskótát, amit puncskrémmel töltöttem meg. Majd bekevertem a vajkrémet, vékonyan bevontam vele a tortát, aztán bekevertem a színeket. A következő színeket választottam: sima krém, halvány rózsaszín és ciklámen. Mivel nem volt itthon 3 habzsákom, 3 azonos kinyomó fejjel, ezért nylon zacskókkal improvizáltam. Ez meg is látszik a tortán, mert a zacskó száját nem tudtam úgy kivágni, hogy pöttyöket tudjak vele kinyomni, így nagy oválisok jöttek ki belőle. 

Kezdődjék a pöttyözés… :)




Végülis nekünk nagyon tetszett a végeredmény, igazi csajos torta lett, de a lényeg az volt, hogy sokat tanultam belőle. Egyrészt, hogy azért minimális eszközigénye van (habzsák és kinyomófejek), valamint, hogy a vajkrém állaga nagyon fontos, hogy szépen el tudjuk húzni a spatulával. 

Itt van róla néhány kép. Nem tökéletes, de tanulódarabnak nagyon jó volt. Ja és finom puncsos torta lett, hamar elfogyott. :)



Nóri
 

 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Annó Falva Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template