2014. december 9., kedd

Mikulás desszert

Mikulás alkalmából és egy hazatérő személy tiszteletére készült ez a desszert. Valami ünnepit szerettem volna, mert már nagyon karácsonyi hangulatban vagyok, ezért elkezdtem keresgélni az interneten. Találtam is egy hosszú poharakba töltött piros fehér krémet, amibe egyből beleszerettem, de nem volt hozzá recept. Csak annyi látszott, hogy málnás.

Így megalkottam a saját Mikulás pohárkrémemet a kép adta inspiráció alapján. Az enyém ribizlivel készült, ami szerintem jobb is, mint a málna, mert a savanykás íze lágyítja a desszert édességét.

Nagyon egyszerűen és gyorsan elkészíthető finomság, amely ünnepi hangulatú. Imádtam, ahogy a bíbor ribizlizselé rácsurgott a fekete pöttyökkel teli tejszínhabra. Valahogy nagyon ünnepi. :)

Hozzávalók:
Ribizlizselé:
100-150 g ribizli
50 g cukor
1 tk zselatin

Hab:
200 ml Habmester vagy Hulalá (cukrászhab)
1/4 vaníliarúd

Először a ribizlizselét készítettem el, hogy legyen ideje kihűlni, amíg a habbal foglalkozom. Csak körülbelüli értékeket tudok mondani, mert nem nagyon méregettem. Meg ugye ez függ a pohár méretétől is, amibe tölteni szeretnénk. Szóval egy kis nyeles lábasba tettem a fagyott ribizliszemeket, ráöntöttem a cukrot és elkezdtem összerottyantani. Mivel én nem engedtem ki a gyümölcsöt, hanem egyből a fagyasztóból tettem a lábasba, ezért adnom kellett hozzá egy korty vizet is. Mikor forrt 1-2 percig, levettem a tűzről és belekevertem a zselatint, majd leraktam hűlni.

Eközben felvertem a habot a vaníliarúd kikapart belsejével. Majd habzsákba töltöttem és elkezdtem rétegezni a krémet.
A tetejét ribizliszemekkel díszítettem.
Nóri

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Annó Falva Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template