2015. február 11., szerda

Kávés pohárkrém

Egyik hétvégén kávés desszert volt a kérés, mi másra lehet ilyenkor gondolni, mint egy csupa kávés pohárkrémre?! :) Ez meg is valósult. Annyira kávés lett, hogy gondoltam mindenki ébren marad az este! :)

Az alsó krémet kicsit kesernyésre csináltam, a teteje lett az édes, így együtt fogyasztva kiegyensúlyozták egymást az ízek.

A pontos receptre már nem emlékszem, mert ez a desszert már egy kicsit régebben készült, de azért megpróbálkozom leírni.
A kávés krém tulajdonképpen egy kávé puding. Neszkávét és őrölt kávét leforráztam egy kis forróvízzel, ez hagytam ázni, majd leszűrtem az őrölt kávé miatt. Ha csak neszkávét használunk az feloldódik, így ezt a lépést kihagyhatjuk.
A pudingport kevés cukorral és a tejjel elkevertem, hozzáöntöttem a kávét és megfőztem a pudingot. Kis vaníliás cukorral lehet ízesíteni. Kihűtöttem.

Közben elkészítettem a tojáshabot. Vízgőz felett elkevertem a tojásfehérjéket a cukorral és addig melegítettem, míg forró nem lett. Folyamatosan keverni kell, mert ha nem figyelünk megfő a tojás!
Ha elérte a kellő hőfokot, levesszük a tűzről és robotgéppel addig verjük, amíg ki nem hűl és egy szép fényes, nagyon kemény habot nem kapunk.

Aztán a kávékrémet belekanalazzuk a poharakba, ráhalmozzuk a tojáshabot és kész is. Ezt még díszíthetjük pörkölt kávészemekkel, csokival bevont kávéval, de akár konyhai fáklyával meg is piríthatjuk a habot. Én most csak így szimplán hagytam, de szerintem így is megjárja.

Annó

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Annó Falva Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template