2015. május 26., kedd

Epres bodzás pohárkrém

Elkezdett érni az eper és virágzik a bodza. Minden adott volt egy epres pohárkrémhez egy kis bodza virágos csavarral. A szomszédból kapott bodzaszörpöt használtuk fel ennél a desszertnél.

Amúgy nagyon egyszerű kis desszert, de annál látványosabb és izgalmasabb ízvilágú.

Most készítettem ilyet először és csak a fejem után mentem, így nem méricskéltem a hozzávalókat, de azért megpróbálom összeszedni őket.

Hozzávalók: (3 nagy adag)
kb. 2-3 dl tejszín
bodzaszörp ízlés szerint
vaníliás cukor
3 evőkanál tejföl
kb. 200 g eper
3 kiskanál zselatin

Szóval a tejfölös, tejszínes krémhez először felverjük a tejszínhabot. Belekeverjük a tejfölt, majd ezt a krémet ízesítjük a bodzaszörppel és egy kis vaníliás cukorral, plusz az elmaradhatatlan csipet sóval. 

Az epret apró kockákra vágjuk és néhány korty bodzaszörppel közepes lángon összerottyantjuk, majd belekeverjük a zselatint és hagyjuk kihűlni.

Én úgy rétegeztem a pohárkrémet, hogy a poharak aljába tejszínes krémet kanalaztam, majd erre eperdzsemet. A poharak szélére hajszálvékonyra vágott eperszeleteket állítottam. És így folyattam fehér krém, majd epres. Az epres rétegekbe szórhatunk még friss eperkockákat, úgy még finomabb a desszert.

Annó

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Annó Falva Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template