2016. február 2., kedd

Svájci habcsók

Ezek az imádnivaló fehérségek nálunk pillanatok alatt elfogytak. Alig maradt néhány, amiket lefényképezhettem. :)

Svájci habcsókok, mert én ezt a receptet szeretem, ez vált be a leginkább. Még sütés előtt is csodálatos a hab. Sütés után pedig az igazi habcsókot kapjuk, ami kívül ropogós, belül pedig krémes. Egyszerűen isteni! :)
 És a recept, ami nekem bevált:
Hozzávalók:
4 db tojásfehérje
200g cukor

Elkészítés:
A tojásfehérjéket kézi habverővel egy kicsit elkeverjük a cukorral, majd vízgőz fölé helyezzük és körülbelül 10 percig (amíg meleg nem lesz a krém, és kemény habot nem kapunk) géppel alacsony fokozaton verjük. Ha elkészült levesszük a tűzről és a gépi habverővel addig keverjük, míg ki nem hűl. Ekkor már egy nagyon kemény habot kapunk. Ezt nyomózsákba töltjük és sütőpapírra nyomkodjuk a habcsókokat. Amíg bemelegszik a sütő 120 fokra állni hagyjuk őket, majd mehetnek is a sütőbe. 
Én hőlégkeveréssel először 10 percig sütöttem őket, aztán mikor már megszilárdult a kilsejük egy fakanállal résnyire kitámasztottam a sütőajtót és még 15-20 percig szárítottam őket. Figyelni kell, hogy ne barnuljanak meg, és belül krémesek maradjanak.

Nagyon egyszerű, kevés hozzávalóból gyorsan elkészíthető, ugyanakkor különleges és finom desszert.
Annó

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Annó Falva Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template