2014. május 25., vasárnap

Karamellás-banános pohárkrém

Ha valami édességre vágyunk a legegyszerűbb ha gyorsan összedobunk valamilyen krémet és bekanalazzuk.
Így történt a minap is, amikor ez a karamellás csoda készült.

A karamellel szerintem nem nagyon lehet mellényúlni, azt szinte mindenki szereti. Lágy, édes, nyúlós, csillogó. :) Mint minden olyan édesség ami azonnal kész kell, hogy legyen, mivel kívánós az ember ez is nagyon egyszerű.

Az egyik rétege egy vaníliás főzött krém, a másik pedig egy tejszínes karamellkrém, amibe banánt karikáztam.


Hozzávalók a vaníliás krémhez:
4 dl tej
4 tojássárgája
1 evőkanál liszt
5 dkg cukor

A tojássárgáját, a cukrot és a lisztet kikeverjük, majd a tejet megmelegítjük és hozzákeverjük a tojásos keverékhez. Ezután 5-10 percig folyamatosan kevergetve sűrűre főzzük.

A karamellkrém:
10 dkg cukor
1 dl tejszín
5 dkg vaj
2 evőkanál rum
1-2 banán

A cukrot karamellizáljuk, amikor szép barna csillogós hozzáadjuk a tejszínt és a vajat. Újra megolvasztjuk a karamellt és hozzáöntjük a rumot. Majd belekarikázzuk a banánt.

Majd jöhet a rétegezés, kinek hogy tetszik.
Én nem szöszöltem vele sokat meg nem is tettem gyönyörű pohárba, mivel gyorsan kellett, de azért egész mutatós lett még így is. Az íze meg mindent vitt.

Nóri





0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Annó Falva Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template