2014. május 28., szerda

Kókuszos kakaós karamelles kehely

Ugyancsak egy gyorsan elkészíthető pohárkrém recept. Ezt én találtam ki, gyorsan szerettem volna valami finomat és ez lett belőle.


A kókuszos krém egyszerű tejszínhab egy kis kókusszal és cukorral ízesítve, erre locsoltam kakaós karamellát. Isteni finom lett.

Hozzávalók:
2 dl tejszín
kb. 5 dkg kókuszreszelék
cukor ízlés szerint

Kakaós karamell:
10-15 dkg cukor
1 ek holland kakaópor
0,5-1 dl tejszín

Díszítéshez csoki, citromfűlevél...

A hozzávalók mértékétől el lehet térni, én is csak hozzávetőlegesen írom le őket, mert én sem mértem ki pontosan egyiket sem.
Szóval a tejszínt habbá verjük, belekeverjük a kókuszreszeléket és a cukrot. Ez már önmagában is finom, de elkészítjük hozzá a karamellt is.

A cukrot serpenyőbe tesszük, megkaramellizáljuk. Amikor már folyékony és barna hozzáadjuk a kakaóport. Én ezt egy kis tejszínben elkevertem, hogy nehogy csomókban maradjon. Ezután a kakaós karamellánkat felengedjük a tejszínnel. Ez azért szükséges, hogy ne keményedjen meg a karamell, hanem ragacsos maradjon. És már kész is.

Igazán egyszerű, finom és mutatós desszert.

Nóri

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Annó Falva Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template